dimosagiaparaskevis.gr
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ

Μαμά και διατροφή: Γιατί πρέπει να τρώτε ταχίνι κάθε μέρα

2f006731 Tahini Apwleia Barous
Κοινοποίηση

Ποια η διατροφική αξία του ταχινιού και ποια τα οφέλη από την καθημερινή κατανάλωσή του.

Το ταχίνι είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά και αξίζει μία θέση στη διατροφή σας. Bigstock
Το ταχίνι είναι από τα πιο δημοφιλή αλείμματα στην Ελλάδα και όχι άδικα. Είναι νόστιμο με ιδιαίτερο άρωμα και παράλληλα είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες, φυτικές ίνες, πολυφαινόλες και μαγνήσιο. Τα οφέλη από την κατανάλωσή του είναι πολλά και εάν δεν το έχετε ήδη εντάξει στη διατροφή σας, παρακάτω θα δείτε όλους τους λόγους για να το κάνετε.

Από τι φτιάχνετε το ταχίνι
Το ταχίνι είναι μία λιπαρή πάστα από ψημένο, τριμμένο και ξεφλουδισμένο σουσάμι. Στην αγορά υπάρχει το ταχίνι από αποφλοιωμένο και από αναποφλοίωτο σουσάμι. Χρησιμοποιείται σε πολλές ανατολίτικες κουζίνες και επειδή ακριβώς είναι ένα φυσικό προϊόν έχει ξεχωρίσει για τη διατροφική του αξία.

Τα 100 γραμμάρια ταχινιού έχουν:

Θερμίδες: 633 kcal
Πρωτεΐνη: 16,67 g
Φυτικές ίνες: 16 g
Λιπαρά: 53,33 g
Υδατάνθρακες: 20 g
Σίδηρος: 9 mg
Ασβέστιο: 433 mg
Τα οφέλη του ταχινιού
Μειώνει τον κίνδυνο του καρκίνου

Το σουσάμι, το κύριο συστατικό του ταχινιού, περιέχει λιγνάνες (πολυφαινολικές ενώσεις) όπως σησαμίνη, σησαμόλη, σησαμινόλη και σησαμολίνη. Οι ενώσεις αυτές είναι γνωστές για τις αντικαρκινικές, αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές τους ιδιότητες.

Το σουσάμι περιέχει επίσης βιοενεργά συστατικά όπως φυτοστερόλες, των οποίων η χημική σύσταση είναι όμοια με εκείνη της χοληστερόλης. Μία διατροφή η οποία περιλαμβάνει τροφές που περιέχου φυτοστρόλες έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τα επίπεδα της χοληστερόλης , ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και προστατεύει από συγκεκριμένους τύπους καρκίνου.

Ανακουφίζει από τους πόνους της αρθρίτιδας

Η οστεροαρθρίτιδα είναι μία από τις πιο συνήθεις μυοσκελετικές διαταραχές που έχει καταγραφεί στο 15% του πληθυσμού. Έρευνες δείχνουν ότι η κατανάλωση 40 γραμμαρίων σουσαμιού την ημέρα βοηθά στην ανακούφιση των συμπτωμάτων όπως είναι ο πόνος στα γόνατα.

Κάνει καλό στα οστά

Η έλλειψη σε μαγνήσιο επηρεάζει την υγεία των οστών και μπορεί να προκαλέσει οστεοπόρωση. Το ταχίνι είναι καλή πηγή μαγνησίου, συνεοπώς, ενισχύει την υγεία των οστών και βελτιώνει την οστική συχνότητα όλου του σώματος.

Βελτιώνει την εγκεφαλική υγεία

Οι λιγνάνες που βρίσκονται στο σουσάμι προστατεύουν το νευρικό σύστημα. Σύμφωνα με μελέτη, καταστέλλουν τη γνωστική εξασθένηση που σχετίζεται με την ηλικία μειώνοντας το οξειδωτικό στρες στον εγκέφαλο. Η μακροχρόνια και τακτική κατανάλωση ταχινιού, συνεπώς, μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της υγείας του εγκεφάλου και στην πρόληψη της γνωστικής εξασθένισης.

Ταχίνι και απώλεια βάρους
Το ταχίνι μπορεί να έχει υψηλή θερμιδική αξία, δεν είναι όμως απαγορευτικό εάν στόχος σας είναι απώλεια βάρους. Το αντίθετο μάλιστα. Λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς του σε φυτικές ίνες, λιπαρά και πρωτεΐνες, το ταχίνι θεωρείται «σύμμαχος» στην απώλεια βάρους, αρκεί η κατανάλωσή του να γίνεται με μέτρο.

Με πληροφορίες από stylecraze.com

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

5 TIPS ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟ ΦΑΓΗΤΟ

Γ. Σταθόπουλος: «Σοβαρά προβλήματα σε Πολιτική Προστασία και Πράσινο του Δήμου»

Πάρνηθα: Εκκενώνεται η Αγία Παρασκευή, κίνδυνος επέκτασης προς Θρακομακεδόνες – Τραυματίστηκε πυροσβέστης